Galeria Katolickiego Centrum Kultury "Krypta u Pijarów", w Krakowie przy ul. Pijarskiej 2 ma zaszczyt zaprosić na wystawę Erika Seywald Malarstwo
Wernisaż w pištek 28 wrzenia 2012 o godz. 18
Erika Seywald Wien
Urodzona w 1955 roku w Mountain Drau w Karyntii
1974/79 Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu pod kierunkiem prof Hessing
1979/81 Pobyt w Turcji
Od 1993 roku. Członek Vienna Künstlerhaus
1996/97Softlab-kulturowe partnerstwa
1996 nagroda Liesl-Bareuther
1998 nagrodaTheodor Körner
Malarstwo Eriki Seywald- farby temperowe na spoiwach organicznych(żółtko jaja kurzego) oraz farby olejne -jest przemieszczeniem elementów mineralnych z atmosferycznymi. Ziemia i powietrze przenikajš się wzajemnie, materia traci ciężkoć i pozyskuje kolor. Niefrasobliwa, znieważajšca nieważkoć, emanujšca z Jej obrazów , pozwala nam na odkrycie fantazyjnych konstelacji, wyimaginowanych grup postaci, z którymi mamy do czynienia. Sploty wspomnień nabierajš kształtu, treci snów stajš się niezauważalne. Na korowych polach Eriki Seywald pozostawiajš swoje lady.
dr fil. Blanka Schmidt-Felber
Kwiaty ludzi
Ego konstytuuje się - na stałe. Ale ponieważ nawet innych, na poczštku, a druga jest w naszym własnym, nawet kontextuelles1) myli społecznej już w ego. Więc jeli korzenie kontekstowego mylenia w tym niepewnym gruncie relacji I-obiekt-przedmiotem sš trudnoci, powikłania sš przewidywalne. Nie można nie budować nasze osobiste rzeczywistoci, niektórzy twierdzš, że do errechnen2), a nie jako spotkanie z gotowego produktu pracy, ale jako (przez całe życie), zlecenie stałe. Liczne zdjęcia Erika pomysłów Seywald wydaje mi się tak po prostu niestabilny wyimaginowane miejsce powstawania ego. Konstytucja ego, w postaci kolorowych dramatów w nowych wersjach. Raj dzieciństwa i uczucie oceaniczne (termin Zygmunta Freuds3)), ale także niepokój, kontrast, różnice, kolor sporów.Jako malarz figur z kołczan spotykamy podczas lotu, upadki, pływajšce, lekkie, aniołów, duchów, Schatten.Sie trudno wystšpić, mogš zerwać, czasem idš na lub flash. Tworzš symbiozy. Możesz tylko mgliste wspomnienia. Mogš one być postrzegane jako objawy towarzyszšce. Half-ukryte, ukrytej, po prostu ponownie odkrył ukryte. Oczywicie musimy być podejrzliwi w stosunku do wizualizacji, takie jak malowane. Sceptycyzm wobec znaków i obrazów, jak głosili surrealistycznej Breton hatte4), należy utrzymać, ponieważ droga jest często blokowane od wewnštrz z klisz. Nawet Erika Seywald więc wie, metody "odstęp" tłumaczyć, być może z "odstęp postu, zachować odległoć" (termin "odstęp" jest używane Rosalind Krauss5)), metody alienacji, w odniesieniu do linii błšd w przedstawionym wiecie wewnętrznym. Może bylibymy skłonni do wywietlania obrazów w szybkim podstawowym dowiadczeniem "kolorowych". Zobacz Dogłębna analiza, z powtarzajšcym się dopasować się do wymiarów znaczenia. Cytujšc Judith Butler, "jest wyimaginowany jako przedmiot przedmiotem jestem ani wewnštrz ani na zewnštrz, ale brak stabilnoci w długim miejsce uruchomić gdzie te spatialized rozróżnienie uczy się cały czas ..." I dalej: "identyfikatory sš zatem nigdy nie proste lub ostatecznie wykonane przez lub sš one stanowiły cišgle podważane i negocjacyjnej "6). Jestemy stale zaangażowanych w identyfikację i granice, a tym samym, ego jako "unstable ziemi" w rodowisku z superego i niewiadomoci do udowodnienia. Pewni, we wszystkich strefach mylšce "potępiony" 7). Nawet jeli jest tautologiš w zwišzku z wystawionych prac nie pojawiš się tutaj: Jaka jest rola koloru w zdjęcia Erika Seywald Teoretycy mówiš nam, że kolor istnieje w naturze, raczej nie, oni tylko przez nasze narzšdy zmysłów, a dokładnie generowane przez mózg postrzeganie kolorów, postrzeganie kolorów verarbeitet.) Włanie z tego powodu wydaje się idealnie nadaje się jako nonik emocji kolor. Kiedy Erika Seywald wybarwiajš się prawdopodobnie zdjęcia ożywienie wnętrza. Kolory sš skutecznie wykorzystywane jako dowód terminowoci takich wewnętrznych wydarzeń. Materiał kolor wypracować silnš obecnoć na scenie, stworzył powierzchnie o charakterze dywan, o strukturze Farbflor. Zmiana gęstoci z przejrzystoci sieci, kręte barier pędzlem lub struktury / z przeplotem regionów kolor. Sš koloru zwiększona do iluzjonistyczne płaskorzebami z wzlotów i skoki głębokoci. Reprezentowane sš w niej twarze, ciała, odzieży, kwiaty ludzi, nawet zwierzęta, podzielone krajobrazy, szczyty gór, skał. Do 5000 kolorów sposób my, ludzie, możemy wyróżnić podobno. Porozumienie, które opisujemy, jak na przykład, "Red" ma pewne pasma. W niuanse, doskonalszš gradację zaczynajš już jednak różnice percepcji. Całkowicie uczucia różniš się między sobš w tym sensie, powišzanych obszarów. Może malarstwo nas zatem w stanie przyjšć I-obraz pracy. Ale - i to nie jest mało - motyw, bodcem do tego. Być może dziwić Erika Seywald (być może podobało się im to), że mam na dzisiejszym posiedzeniu ponownie wybrany na inne podejcie. Ale: każdy nowy dzień wymaga własnego chleba, tak podobne, to Heinrich Boell powiedział w swoim przemówieniu Nagrody Nobla akceptacji. Zdjęcia powiesić na cianie. Podane tu liczby sš rzeczywicie w powietrzu. Zdjęć patrzš na nas. Artifizieren9) zdjęcia, ciany, lub sprawić, że numery znaczenie zdjęć .Prace idšce nieco w stronę abstrakcji, ale mniej ornamentalne (z większš ekspresjš), akcent na prace w temperze jajowej
|