WICHROWE WZGÓRZA
Wichrowe Wzgórza Andrei Arnold pokazujš jak kino XXI wieku może (i powinno) ożywiać nawet najbardziej zużyte teksty. (
) Najbardziej udany i satysfakcjonujšcy film w karierze brytyjskiej reżyserki." (Hollywood Reporter)
"Godna podziwu próba, aby obedrzeć opowieć Emily Brontë z wszelkich ozdobników i dotrzeć do jej nagich, najbardziej pierwotnych elementów."
Film, będšcy odważnš adaptacjš klasycznej powieci Emily Bronte, w reżyserii nagrodzonej Oscarem Andrei Arnold. Opowieć o wielkiej i niszczšcej sile namiętnoci. Catherine Earnshaw, panna z dobrego domu, kocha z wzajemnociš Heathcliffa, człowieka niższego stanu. Niestety, młodzi włanie ze względu na konwenanse nie mogš wzišć lubu. Ich niespełnione uczucie wywoła lawinę tragicznych wydarzeń.
Nagrodzone na festiwalu w Wenecji i na Camerimage Wichrowe wzgórza to odważne dzieło, skupiajšce się na emocjach bohaterów - ich namiętnoci, tęsknocie, bólu, zazdroci. To film przejmujšco piękny, który atakuje wszystkie zmysły i nie pozwala o sobie długo zapomnieć.
POŁÓW SZCZĘCIA W JEMENIE
Jemeński eliksir szczęcia na bazie łososia. Uwaga! Podczas realizacji filmu nie ucierpiał żaden łoso.
Co mogło połšczyć dwójkę tak różnych ludzi? Zamknięty w sobie Fred (Ewan McGregor) pracuje dla rzšdowego departamentu ds. Rybołówstwa i nie może odnaleć życiowej drogi tkwišc w nieudanym małżeństwie. Piękna i odnoszšca sukcesy Harriet (Emily Blunt) jest energicznš managerkš w wielkiej korporacji. Poznajš się za sprawš pewnego szalonego marzenia jemeńskiego szejka, który chce sprowadzić ławicę łososi na
pustynię! W sfinansowanie projektu zaangażowany jest brytyjski rzšd - władze Wielkiej Brytanii za wszelkš cenę szukajš atrakcyjnej historii dla mediów. Dzięki niesamowitemu, acz przepełnionemu wiarš i nadziejš, planowi jemeńskiego szejka Fred i Harriet przypomnš sobie co oznacza dawno przez nich zapomniane słowo: szczęcie.
W Połowie szczęcie w Jemenie Lasse Hallstrom nie pozwala fabule popać w przesadny sentymentalizm i co rusz stara się nienachlanie przełamać prawidła komedii romantycznej. Cel zostaje osišgnięty, urok całoci zachowany, odtwórcy głównych ról zaliczajš występ po którym nie muszš chować głowy w piasek ze wstydu.
LĘK WYSOKOCI
"Dobry film to przede wszystkim dobry scenariusz i sprawnie napisane dialogi. Co co jest piętš achillesowš polskiej kinematografii Konopce wyszło wyjštkowo sprawnie."
Fabularny debiut nominowanego do Oscara i nagrodzonego na festiwalu w Berlinie reżysera "Królika po berlińsku" Bartosza Konopki to poruszajšca historia telewizyjnego spikera Tomka (Marcin Dorociński, nagrodzony Złotymi Lwami za kreację pierwszoplanowš na Festiwalu w Gdyni), którego wietlanš karierę i poukładane życie rodzinne zakłóca wiadomoć o poważnych problemach ojca (Krzysztof Stroiński, laureat Polskiego Orła za wybitnš kreację w "Rysie"). Czy skoncentrowany dotšd na osobistym sukcesie dziennikarz będzie w stanie zrozumieć i wzišć odpowiedzialnoć za człowieka, z którym znowu połšczył go kapryny los?
Przechodzšc etapy od chęci pomocy po udawanie, że ojca nie ma już w jego życiu, towarzyszš mu różne uczucia: od akceptacji i miłoci po gniew, nienawić i wyparcie. Dużo ciężkich scen, poruszajšcych, gwałtownych, przygnębiajšcych - temat wyjštkowo trudny, mało filmowy a jednoczenie doć ograny, udał się jednak Konopce wyjštkowo.
KAJINEK - OD 23.04
Film oparty na prawdziwej historii wcišż żyjšcego człowieka, który jest uważany za pierwszego płatnego zabójcę w historii Republiki Czeskiej.
Pierwsze lata po upadku socjalizmu w Czechach. Przestępczoć ronie dramatycznie. Bandyci korumpujš celników, sędziów i policję. Jednym z najbardziej znanych przestępców jest Kajinek - potrafi dokonać każdej kradzieży i uciec z każdego więzienia. Ale wszystko do czasu. Pewnego razu zadziera z niewłaciwš osobš... Młoda i ambitna pani adwokat pragnie udowodnić, że Kajinek został wrobiony w podwójne morderstwo. Wierzy jej opinia publiczna oraz media. Ale to za mało - sšd wcišż odmawia wznowienia procesu.
|