Zapraszamy do Kina Sfinks na film niemy z muzykš na żywo.
Naqoyqatsi to trzecia częć kultowej trylogii Reggio Godfreya. To sztuka w trzech aktach, w pierwszym przyglšdamy się rzeczywistoci opętanej sieciš elektronicznych łšczy, gdzie język ludzki szybo zmienia się w język kodów numerycznych. W drugiej częci obserwujemy mechanizm gry sportowej, widowiskowej i emocjonujšcej konkurencji. Oglšdamy wiat rywalizacji, który dzięki mediom i przemysłowi rozrywkowemu przeradza się w nałóg ogarniajšcy całš kulę ziemskš. Finał jest jeszcze bardziej zaskakujšcy. Nagle opowieć zmienia tempo, przyspiesza, nabierajšc szybkoci wręcz niebezpiecznej. Takie włanie jest wyobrażenie życia w XXI wieku. Film jest wišzkš obrazów będšcych rejestracjš rzeczywistoci i przetworzonych przy użyciu zawansowanych technik cyfrowych. Wykorzystano między innymi: fragmenty telewizyjnych serwisów informacyjnych i programów rozrywkowych, filmy naukowe, reklamowe, animowane, dokumenty z dziedziny sportu, filmowe rejestracje dla potrzeb wojska i zapisy wideo realizowane na zamówienie przedsiębiorstw. Poszczególne ujęcia zostały przebarwione lub odbarwione, zwolnione, lub przypieszone. Twórcy zmieniali także proporcje i stosowali inne sztuczki, by to, co znajome i normalne przybierało formę intrygujšcš i przycišgajšcš. Obraz Godfreya Reggio to niesamowite spojrzenie na nieludzki wiat, jednoczenie fascynujšcy i przerażajšcy, w którym jak twierdzi producent filmu Steven Soderbergh pozwolilimy na to by technika przeniknęła do naszej codziennoci na tyle głęboko, że musimy sobie zadać pytanie kto tu rzšdzi?
Kwartet Maszyna Aladyna to projekt krakowskich muzyków sceny okołojazzowej poszukujšcych własnych rozwišzań gdzie między tradycjš, free jazzem i muzykš swobodnie improwizowanš. Maszyna Aladyna to starcie współczesnej maszynerii z pierwotnymi siłami z czasów pierwszych Piastów. Maszyna Aladyna to lampa i ciemnoć.
Skład:
Zygmunt Gruntkowski - saksofon tenorowy,
Ernest Ogórek - kontrabas,
Piotr Przewoniak- perkusja,
Tomek Przetacznik- gitara elektryczna
|