Aleksander Czarnecki, doktorant matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pod kierownictwem prof. Sławomira Cynka prowadził obiecujšce badania nad wyznaczaniem funkcji rozmaitoci Calabi-Yau. Zmarł tragicznie w 2018. Pozostawił fascynujšcš spuciznę kompozytorskš, która jest obecnie stopniowo opracowywana.
Więcej informacji na temat twórczoci Aleksandra można znaleć na jego stronach:
http://aleksander.czarnecki.im.uj.edu.pl
oraz
https://jozefkapustka.wixsite.com/aleksander-czarnecki/about
a także na kanale YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UCg5KjBuKLIdZe3VqPNJM4uA
Józef Kapustka, pianista, jest absolwentem nowojorskiej The Juilliard School w klasie J. Raieffa i J.Lowenthala oraz londyńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej w klasie M. Roscoe. W 2013 nakładem wytwórni DUX z Warszawy ukazała się jego płyta "Improvisations with Bashir" (dystrybucja m.in. Naxos Japan), a w lecie 2015 opiniotwórczy brytyjski portal "Culture Trip" umiecił cykl improwizacji fortepianowych Kapustki na licie najlepszych propozycji sezonu muzyki poważnej w Londynie. W 1997 wystšpił w nowojorskiej Carnegie Recital Hall. W 2010 nominowany zespołowo do prestiżowej francuskiej nagrody teatralnej Molières za oprawę muzycznš do sztuki Virginii Lemoine "Une Diva à Sarcelles". Mieszka w Paryżu. Więcej na stronie http://www.jozefkapustka.net.
Wykonane po raz pierwszy "24 Preludia - Słowa " na fortepian Aleksandra Czarneckiego sš utrzymane w konwencji estetycznej neobarokowo - elegancko - folkowej (wyrane wpływy "Mazurków" K. Szymanowskiego) oraz zdradzajš rosnšce zainteresowanie twórcy ascetycznymi koncepcjami szkoły francuskiej, takimi jak "épuration", "sobriété", "simplicité", "austérité" itp. przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej dla wczeniejszych utworów rachmaninowsko-skriabinowskiej "grusti ". Sš kontemplacyjnš podróżš poprzez przyjazny , słoneczny i łagodny pejzaż ale w którym wprawne oko dojrzy, jak u Breughla, rozgrywajšcy się dyskretnie, trudny do zdefiniowania intymny dramat a nad samš podróżš unosić się będzie wszechobecne, przytłaczajšce antyczne fatum.
|