9 lutego 2019 r., godz. 18.00
Scena SCKM, ul. Wietora 15
Koszt biletu: 15 zł
Rezerwacja miejsc: scena.tanca.sckm@gmail.com
Scena Tańca Współczesnego zaprasza na spektakle grupy tańca współczesnego Agitatus PORTRET nieco czuły w choreografii Moniki Godek i Katarzyny Pawłowskiej oraz Sama nie wiem w choreografii Marty Wołowiec.
PORTRET nieco czuły
z tęsknoty za
(uzupełnij!) pod warunkiem, że odważysz się stwierdzić: o Kobiecej Naturze wiem już wszystko!
pomysł i reżyseria: Monika Godek, Katarzyna Pawłowska
choreografia: Monika Godek, Katarzyna Pawłowska i Zespół
muzyka: Murcof Maiz; Forest Swords Shrine East; Demdike Stare Curzon; Barry Adamson, Pan Sonic, The Hafler Trio The Hymn of the 7th Illusion; Hauschka La poule Remix by Hauschka; Violetta Villas Przyjdzie na to czas
montaż cieżki dwiękowej: Wojtek Fularz
wykonanie: Daria Hliebova, Aleksandra Honza, Nell Jakóbiak, Anna Korecka, Ludmiła Kulawik/Karolina Malik, Kinga Lis, Marta Ryba, Anna Stala, Natalia Wirkijowska
premiera: czerwiec 2018, Krakowski Teatr VARIETE
SAMA NIE WIEM
Projekt jest eksperymentem tanecznym wykorzystujšcym w konstrukcji czynnik losowy.
Zawartoć: 6 tancerek, 6 scen, 6 rzutów kostkš. Zasada: przypadek / matematyka. Cecha: niepowtarzalnoć. Symbol: ?
pomysł, choreografia: Marta Wołowiec
wykonanie: Daria Hliebova, Aleksandra Honza, Anna Korecka, Kinga Lis, Karolina Malik, Marta Ryba
premiera: czerwiec 2018, Krakowskie Centrum Choreograficzne
Grupa tańca współczesnego a g i t a t u s założona przez Monikę Godek, działa w Centrum Młodzieży im. dr Henryka Jordana w Krakowie od 2005 roku. Skupia młodych ludzi poszukujšcych własnych przestrzeni twórczych, którzy poprzez taniec i ruch uczš się siebie, tworzš własny alfabet znaczeń, przełożonych na gest, emocję i dwięk. Poszukujšc
w przestrzeni tańca współczesnego i teatru ruchu, kształcš nie tylko ciało, ale też umysł
i ducha. Tancerze zespołu budujš własne wiaty malowane wyobraniš, wytrwałociš, talentem i twórczš pracš. Charakter i charyzma każdej z grup pobrzmiewa w kolejnych choreografiach, tworzonych przez pedagogów zespołu, wsłuchujšcych się w zainteresowania, pomysły i twórcze potrzeby młodych tancerzy. Budowane, w dialogu z nimi, spektakle
i etiudy prezentowane sš na scenach krakowskich, a także na deskach ogólnopolskich
i międzynarodowych festiwali. Swojš działalnociš a g i t a t u s chce przyczyniać się do popularyzacji teatru tańca, wcišż nowego i rozwijajšcego się gatunku sztuki.
Ostatnie osišgnięcie I NAGRODA GŁÓWNA dla a g i t a t u s / choreografia Portret niecoCZUŁY Konkurs Choreograficzny TRADYCJA. TRANSGRESJE Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA, Tarnów 2018
Autorem zdjęcia promujšcego wydarzenie jest Robert Siwek.
Monika Godek Absolwentka Animacji Kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim, Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury o specjalnoci Taniec oraz dwuletniego Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalnoci Taniec Współczesny zatwierdzonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 1997 roku uczestniczy w warsztatach tańca współczesnego, improwizacji, GaGa, warsztatach teatralnych i wielu pokrewnych prowadzonych przez zawodowych pedagogów z Polski i zagranicy. Przez szeć lat czynnie zwišzana z zespołem Scena Tańca Współczesnego Anity Podkowy-Brańki. Na przestrzeni lat 2010-2017 współpracowała z teatrem KTO w realizacji wydarzeń i działań ulicznych, takich jak Noc Poezji czy Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych.
W latach 2007-2013 cyklicznie programowała i koordynowała wydarzenia z udziałem zespołów tanecznych i teatrów tańca w ramach Sceny Tańca Współczesnego w Krakowie (Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży). Pracuje jako nauczyciel tańca w 2005 roku założyła i prowadzi młodzieżowe grupy tańca współczesnego agitatus. Od stycznia 2014,
w funkcji wicedyrektora, zarzšdza Centrum Młodzieży w Krakowie (największym Młodzieżowym Domem Kultury w Małopolsce). Okazjonalnie sędziuje konkursy taneczne i prowadzi warsztaty tańca współczesnego dla dzieci i młodzieży.
W latach 2008-2018 tancerka Krakowskiego Teatru Tańca. Z KTT zagrała w spektaklach Siódma żona Ósmego (2009), White (2009), Duety metafizyczne, Dym (2010), Anakolut (2010), TAKARAZUKA camp (2010), IN (2011), In between (2012), Poliamoria (2013), Estra i Andro (2015), MY/WY (2017).
Katarzyna Pawłowska Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca. Aktorka, tancerka, pedagog tańca i teatru. Założycielka TEATRU W RUCHU, członek grupy LINEACT. Współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Nowym w Krakowie, Teatrem KTO, Teatrem Barakah. Występowała w spektaklach: Wyzwolenie w choreografii J. Lewandowskiego i reż. R. Rychcika, Zabiłem brata
w reż. Aleksandra Kopańskiego, w spektaklu Calliya w reż. M. Szabłowskiej w Teatrze Komedia w Warszawie, Singulare tantum, Estra i Andro, Glamour w choreografii E. Makohona, Room 40 w choreografii Macieja Kumińskiego (nagroda publicznoci na Polskiej Platformie Tańca), WorkingTitle Ego w reż. Jensa Van Daele oraz w roli Ubicy w spektaklu Ubu Król, czyli Polacy w reż. Jerzego Stuhra. Współtwórczyni spektakli 27 krótkich spojrzeń Lineact&Teatr w Ruchu, 1725 m.npm Grupy Beskitu oraz polsko-izraelskiego spektaklu iss me, organizator i choreograf wydarzenia Cracow Dance Connection (2011). Współtworzy liczne projekty edukacji artystycznej. Brała udział w wymianach artystycznych w na Litwie oraz w Izraelu. Choreograf spektakli z serii Noce Waniliowych Myszy (Dżojstik zagłady, Tajemnica Łasicy, Tęcza mierci) w reżyserii Any Nowickiej w Teatrze Barakah w Krakowie. Jako choreograf współpracuje również z Akademiš Muzycznš w Katowicach, Studio Teatru Muzyki i Tańca oraz reżyserami filmowymi.
W mojej pracy artystycznej staram się łšczyć zagadnienia aktorstwa z ruchem, odnajdować w teatrze tańca dogodne miejsce dla słowa, w teatrze dramatycznym cielesnej, ruchowej reprezentacji postaci. Wierzę, że sztuka tańca i teatru stanowiš jednoć i staram się szukać sposobów na przeniesienie tej myli na scenę.
Marta Wołowiec tancerka, choreografka, nauczycielka tańca, menedżerka kultury. Absolwentka zarzšdzania kulturš i mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
W 2012 roku ukończyła Dwuletni Kwalifikacyjny Kurs Instruktorski z Dziedziny Tańca Współczesnego organizowany przez Narodowe Centrum Kultury.
Współzałożycielka Krakowskiego Centrum Choreograficznego oraz kolektywu artystycznego Grupa Wokół Centrum działajšcych w Nowohuckim Centrum Kultury. Występuje
w produkcjach Grupy w choreografii Agaty Molšg (Makia, Płaczki, 38°C, Dobre wychowanie), w choreografii Iwony Olszowskiej i Ferenca Fehera Trans_Miss(i)on, w projekcie wspólnie zrealizowanym przez Grupę wraz z muzykiem Marcinem Janusem i artystš multimedialnym Grzegorzem Kaliszukiem spectral layers of movement. Współpraca z Marcinem Janusem zaowocowała także pierwszym spektaklem solowym Marty Wołowiec Hold on, którego premiera odbyła się na Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER w 2017 roku.
W latach 2012-2014 była tancerkš Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała pięć premier: Poliamoria, Takarazuka CAMP, Net, Ruch Gallery (choreografia Eryk Makohon) oraz In Between (choreografia Aleksander Kopański). Występowała także w spektaklach ulicznych, realizowanych przez teatr (m.in Takarazuka CAMP na Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie). W 2014 roku wzięła udział w polsko-norweskim projekcie z tancerzem Ole Martinem Melandem (Carte Blanche).
Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich jak: Gaga Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu, Cyrkulacje, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, FIZYCZNYzGAGAcamp, Festiwal Tańca Współczesnego SPACER czy BalletOFFFestival. Podczas warsztatów zapoznała się także
z repertuarem wiatowej sławy zespołów: Batsheva Dance Company, Ultima Vez, Rosas.
Istotnš częciš jej pracy jest również działalnoć organizacyjna. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne realizujšc takie wydarzenia jak: Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, BalletOFFFestival, konkurs choreograficzny 3
2
1
TANIEC, a także liczne warsztaty i obozy taneczne. We współpracy z producentami z Hongkongu, Walii, Szwecji i Węgier zarzšdza międzynarodowš produkcjš kolektywu iCoDaCo 2018-2020 o tytule it will come later, który otrzymał dofinansowanie z programu Unii Europejskiej Kreatywna Europa.
|