Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży zaprasza dzieci w wieku od 6 do14 lat do udziału w programie zajęć artystycznych i sportowych od 14 do 18 stycznia 2019 r. w godzinach od 9.00 do 15.00.
Technologie komputerowe odgrywajš coraz większš rolę w życiu nowoczesnych społeczeństw,
a programowanie staje się umiejętnociš, która pozwala dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistoci i kształcenie umiejętnoci twórczego, wiadomego, bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i w rozwišzywaniu problemów.
W tej edycji projektu zaproponujemy dzieciom różne działania w formie zabawy inspirowane procesem programowania, które uruchamiać będš wyobranię, kreatywnoć, umiejętnoci rozwišzywania problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego mylenia.
Jednoczenie, majšc wiadomoć zagrożeń wynikajšcych z nadmiernego korzystania
z komórek, komputerów, niebezpieczeństw uzależnienia od nich, pragniemy przekazywać ideę aktywnego, twórczego spędzania czasu wolnego, zdrowego stylu życia, dbałoci
o zdrowie, kondycję fizycznš, a także będziemy stwarzać okazję do integracji dzieci
w różnym wieku, współpracy, nawišzywania kontaktów rówieniczych w czasie wspaniałej, wesołej zabawy.
Przygotowalimy wiele atrakcyjnych zajęć: programowania, literackich, filmowych, teatralnych, muzycznych, cyrkowych, tanecznych, plastycznych, ceramicznych, sportowych, a także gier
i zabaw.
W naszej bogatej i różnorodnej ofercie na pewno każdy znajdzie co dla siebie interesujšcego!
Koszt udziału: 12,00 zł dziennie
W ramach powyższej kwoty zapewniamy goršcy posiłek, wodę do picia i materiały realizacyjne. Uczestnicy sš proszeni o przyniesienie dodatkowych kanapek, ulubionych napoi oraz na zmianę obuwia sportowego do ćwiczeń i zabaw.
Zapisy przyjmujemy telefonicznie: 12 430 50 90, 12 430 51 54
lub na adres e-mailowy: biuro@sckm.krakow.pl
Iloć miejsc ograniczona!
PREZENTACJE NA SCENIE
WEHIKUŁ CZASU PANA PIÓRKO znany już wszystkim Pan Piórko wprowadzi nas do wiata zabawy i nauki. Zaprezentuje, jak ożywa gra komputerowa, a rzeczywistoć wkracza
w wiat gry wirtualnej? Czy wehikuł czasu może nas uratować? Swoje opowieci i ciekawe, naukowe historie Pan Piórko przedstawi przy muzycznym akompaniamencie.
Prowadzenie: Tadeusz Dylawerski, Piotr Niedziałek
INNA BAJKA Wędrowna Bajarka zaprasza na Historię Błękitnej Planety wg Andri Snaer Magnason. Interaktywne spotkanie z opowieciš, zaprogramowane w myl idei od słuchania do czytania. To opowieć o planecie marzeniu, na której mieszkajš same dzikie dzieci i robiš to, co dla nich naprawdę ważne. Kšpiš się w wodospadzie, chodzš po drzewach
i zachwycajš motylami. Do czasu, aż z hukiem wkroczy w ich życie dorosły.
Jak zmieni się ich życie, gdy Super-Czaru zamieszka wród dzieci? Przekonajcie się sami.
Opowiada: Aleksandra Barczyk, grajš Piotr Krawczyk i Piotr Niedziałek.
SMARTFONUTA w czasie spotkań muzycznych będziemy mieli okazję poznać wybitne utwory znanych polskich i zagranicznych artystów. Jednoczenie dowiemy się o różnych możliwociach wykorzystania nowoczesnych technologii w tworzeniu i wykonywaniu muzyki, zastosowania aplikacji, programów ułatwiajšcych pracę muzyka. Występujšcy muzycy zaprezentujš także, jak je wykorzystać do zabawy z muzykš.
Prowadzenie: Adam Niedzielin, Jan Krawczyk, Roman lazyk, Piotr Grodecki
PROPOZYCJE WARSZTATÓW
SCENA
ZAGUBIENI W CYBERWIECIE to fabularna gra teatralna, w której bohaterowie, aby wchodzić na kolejne jej lewele, muszš zdobywać konkretne umiejętnoci z zakresu warsztatu aktora. A sš nimi: dykcja i emisja głosu, pantomima i ruch sceniczny, piosenka, improwizacja oraz budowanie scen.W finale uczestnicy warsztatów przedstawiš Wszechteatralnš cybergrę.
Prowadzenie: Aleksandra Barczyk, Tadeusz Dylawerski
FILCOWE ETIUDY czyli warsztaty programowania i tworzenia krótkich filmów
z muzykš na żywo. Podczas zajęć stworzycie filcowe kukiełki, które stanš się aktorami waszych filmów. Następnie wprawicie je w ruch i utrwalicie na kamerze. Będziecie mieć także wpływ na muzyczny nastrój swoich filmowych etiud poprzez komponowanie muzyki
z pomocš profesjonalnego muzyka. Zapraszamy do kreatywnej zabawy!
Prowadzenie: Sylwia Szczepańska-Horoszko, Beata Milligan
GALERIA ZDARZEŃ
CZY ŁATWIEJ ZAPROJEKTOWAĆ NAM CO NA KOMPUTERZE CZY LEPIEJ WYCHODZI BEZ NIEGO?
I Czy projekty plakatów, okładek ksišżkowych lub znaczków pocztowych lepsze sš obecnie, czy też ciekawsze były wtedy, gdy nie znano komputera? Na zajęciach spróbujemy porównać te zjawiska na wybranych przykładach, a następnie zaprojektować krótkš serię znaczków pocztowych. Technika: kredki i farby akwarelowe na kartonie.
II Czy wolimy otaczać się i przebywać w miejscach, gdzie panuje harmonia, ład i spokój, czy lepiej czujemy się w sceneriach dynamicznych, w ruchu i ekspresji. Na zajęciach wykonamy projekty zasłon lub dywanów w najprostszych formach geometrycznych składajšcych się z kwadratów, trójkštów i kół oraz dla porównania kompozycję dynamicznš opartš na silnych kontrastach kolorystycznych i ekspresyjnych formach. Przy okazji dowiemy się, co to sš kolory uzupełniajšce, jakie zasady rzšdzš ich użyciem, które kolory pasujš do siebie, a które się gryzš? Technika kolażu przy użyciu papieru i kartonu.
Prowadzenie: Michał Baca, Grzegorz Regulski
PRACOWNIA CERAMICZNA
CERAMIKA I ELEKTRONIKA sztuka użytkowa, realizacja prac w technikach ceramicznych. Programowanie, tworzenie dzieł codziennego użytku pomocnych
w wykorzystywaniu nowych technologii.
WESOŁE EMOTIKONKI tworzenie projektów prac z materiałów tekstylnych: poduszek i przytulanek w kształtach emotikonów.
Prowadzenie: Dorota Małysa, Joanna Szelšg,
SALA 45
PROGRAMOWANIE WYOBRANI zajęcia literacko-filmowe. Czasem czujemy się samotni, bardzo się boimy, albo nie jestemy z siebie zadowoleni i wtedy z pomocš może przyjć wyobrania. Chłopiec, Bo Wilhelm bohater ksišżki Astrid Lindgren Mio mój Mio stwarza w wyobrani Krainę Dalekš, w której czuje się bezpieczny, kochany, a przede wszystkim akceptowany przez wszystkich. Może uda się nam podczas zajęć z pomocš wyobrani stworzyć miejsca bardzo przyjazne, z wymarzonym przez nas krajobrazem, wypełnione postaciami i zwierzętami, które sš nam bliskie i przedmiotami, które bardzo lubimy. O tych dobrych, przyjaznych miejscach opowiemy w studio filmowym.
Prowadzenie: Jadwiga Mšczyńska, Arletta Szewczyk
SALA PLASTYCZNA
BIERZEMY SIĘ DO ROBOTY PROGRAMUJEMY OZOBOTY! Zajęcia wprowadzajšce w sposób pracy z Ozobotami czyli małymi, sprytnymi robocikami. Jak działa? Co potrafi? Jak wydać mu polecenie? Uwierzcie, że to prostsze niż w pamięci dzielenie! Układanie puzzli, to wietna zabawa, pobudza wyobranię lepiej nili kawa.
Droga dla Ozobota: polecenia, zakręty i skrzyżowania to taki wstęp do programowania 
Ulepimy dzi bałwana! Zjazd na sankach z górki lub wojna na nieżki z rana!!!
Poprowadmy robota przez krajobraz zimowy! Ciekawe, czy jest na to gotowy? By osišgnšć cel trzeba ruszyć głowš, stwórzmy dla robota drogę kolorowš. Doprowadzenie go do celu wymaga narysowania kodów wielu! Z kilku puzzli trzeba całoć zmajstrować, tak by Ozobotowi drogę zbudować. Kto pierwszy ten lepszy! To sš wycigi! Zobaczmy kto zostanie zwycięzcš tej ligi? Będš wycigi Ozobotów, więc zaprogramuj trasę dla robotów. Jed prosto! Skręć w lewo, skręć w prawo! Jeste na mecie! Brawo!
SALA TEATRALNA
KODOWANIE RYTMEM. Jakiej muzyki słuchamy? Po czym rozpoznać rodzaj, styl
a nawet kraj jej pochodzenia? Odkodujmy muzykę posługujšc się rytmem, a potem stwórzmy nowe szyfry wspólnie muzykujšc i bawišc się rytmami.
Prowadzenie: Jan Krawczyk, Piotr Krawczyk
SALA 34
WARSZTATY CYRKOWE czym jest tworzenie, a czym stworzenie? Historia wiata według cyrku pokazana przy pomocy piłki, talerza i kija. Czy twórczoć może być zabawš. Czeka Was niezły Cyrk!
Prowadzenie: Aleksandra Barczyk, Tadeusz Dylawerski
WARSZTATY TANECZNE językiem jakim będziemy się posługiwać, to język ruchu,
a instrumentem, jaki będziemy używać będzie nasze ciało. Jest wiele powodów żeby tańczyć
i spędzić przyjemnie, radonie i twórczo czas. Podczas zajęć będziemy: skakać, schodzić do podłogi, robić obroty, skręty, czołgać się, turlać, wymylać różne kroki, po prostu tańczyć. Stworzymy małe frazy ruchowe do których inspiracjš będzie przedmiot codziennego użytku, ale to już niespodzianka. Na zakończenie warsztatów odbędzie się pokaz na scenie.
Prowadzenie: Marta Pietruszka
ZAPROGRAMUJ SIĘ NA OWOC zabawy inspirowane ideš zdrowego stylu życia, aktywnym spędzaniem wolnego czasu i dobrym odżywianiem. W roli głównej owoce
i warzywa marchewka, pietruszka, seler co w sobie majš, a więc co mi dać mogš, warto się bawić i żyć z głowš! Gwarantujemy wesołe zabawy tematyczne, atrakcyjne ruchowo!
Prowadzenie: Dorota Kozłowska, Janusz Głowacz
GRY I ZABAWY SPORTOWE to propozycja gier i zabaw zespołowych, sportowych pobudzajšcych do ruchu, fantazji, radoci, miechu, współdziałania oraz zdrowej rywalizacji. Uczestnicy zostanš podzieleni na drużyny wykonujšce zadania wspólnie w okrelonym czasie,
w formie zabawy i kreatywnych działań ruchowych, sportowych. Czy to piłka, skakanka czy materac w grupie zrobimy z nich super użytek na pożytek wspólnej, wesołej zabawy!
Prowadzenie: Dorota Kozłowska-Buczek, Janusz Głowacz
|