ZAJĘCIA TEATRALNE O PROFILU TANCERZ-AKTOR warsztaty dajš możliwoć pracy indywidualnej w formie konsultacji przygotowujšcych pod kštem egzaminów do uczelni o profilu taneczno-aktorskim i aktorskim, w oparciu o teksty zaproponowane przez uczestnika zgodnie z wymaganiami stawianymi przez komisje egzaminacyjne. Kończš się formš pokazu publicznego lub spektaklu. Zajęcia sš tak sprofilowane, aby tancerz nauczył się posługiwania całym wachlarzem umiejętnoci tanecznych i jednoczenie nie tracił wyrazu aktorskiego. Program spotkań jest oparty o pełny proces twórczy, którego poznanie jest niezbędne do opanowania warsztatu i pobudzenia w uczestniku impulsów, które pozwolš mu na kształtowanie indywidualnoci twórcy sceny. Zawiera następujšce elementy: elementarne zadania aktorskie, monologi i sceny, dialogowe zadania aktorskie.
Zajęcia prowadzone sš w grupach:
1. Grupa młodsza warsztatowa tancerz-aktor (16-18 lat), pištki, godz. 15.00-17.00
2. Grupa starsza warsztatowa tancerz-aktor (18-21 lat), pištki, godz. 17.00-21.30
Szczegóły programu:
Elementarne zadania aktorskie:
praca na bazie tekstów: wiersza klasycznego, wiersza współczesnego, prozy współczesnej (teksy wybierane sš przez uczniów przy konsultacji z nauczycielem),
ćwiczenia z zakresu pracy nad tekstem literackim,
ćwiczenia z zakresu ekspresji ciała,
ćwiczenia z zakresu ekspresji słowa,
ćwiczenia z zakresu emisji głosu, w tym oddechowe i fonetyczne,
ćwiczenia dykcyjne,
ćwiczenia z zakresu kształtowania wyobrani i uwagi,
ćwiczenia z zakresu partnerowania i wzajemnej czułoci na impulsy parterów na scenie,
ćwiczenia z zakresu działań indywidualnych prowadzšcych do wiadomego pobudzania odczuć indywidualnych i kreowania ich na scenie,
ćwiczenia z zakresu budowania atmosfery na scenie w kreacji zbiorowej, kształtowanie zespołu aktorskiego,
ćwiczenia z zakresu poznawania ciała jako narzędzia komunikowania się z partnerem scenicznym i widzem,
ćwiczenia z zakresu rytmiki i koncentracji,
budowa etiudy aktorsko-ruchowej z wykorzystaniem tekstu literackiego, pokaz etiudy.
Monologi i sceny dialogowe:
praca na bazie monologów i dialogów wyjętych z utworów dramatycznych literatury klasycznej i współczesnej,
kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń z zakresu emisji głosu i fonetyki,
kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń dykcyjnych,
ćwiczenia z zakresu pracy nad dialogiem i partnerowania na scenie,
budowanie relacji pomiędzy postaciami w oparciu o tekst,
ćwiczenia z zakresu opanowania gry kostiumem,
ćwiczenia z zakresu opanowania gry rekwizytem,
wprowadzenie improwizacji jako sposobu odnajdowania impulsów kształtujšcych postać
i relację postaci na scenie,
praca aktora nad rolš,
praca nad ruchem scenicznym,
praca nad gestem klasycznym i współczesnym,
zapoznanie ucznia z różnymi rodzajami teatralnego wyrazu,
budowa scen dialogowych i monologów wkomponowanych w dramaturgicznš całoć,
prezentacja pracy.
Zadania aktorskie:
praca w oparciu o zaproponowany przez nauczyciela dramat sceniczny lub dłuższe fragmenty kilku dramatów tak, aby każdy z uczniów mógł pokazać swoje indywidualne umiejętnoci,
praca aktora nad rolš,
ćwiczenia scen zbiorowych,
ćwiczenia z zakresu komponowania spektaklu,
gra aktora kostiumem,
gra aktora rekwizytem,
kształtowanie indywidualnoci twórczej w zespole,
pokaz spektaklu w pełnym przebiegu dramaturgicznym.
Kontakt: tel. 12 430 50 90, e-mail: biuro@sckm.krakow.pl
Prowadzenie: Wojciech Dawid Terechowicz
Miejsce: SCKM, ul. Wietora 15
|