O traktowaniu dzieł sztuki jako partytur graficznych (i vice versa) oraz o poszukiwaniu relacji pomiędzy obrazem i dwiękiem powiedziano już wiele dlatego poniższy link, lepiej niż jakikolwiek tekst, wytłumaczy już w pierwszych sekundach, dlaczego interwencje przestrzenne z błękitnš liniš Edwarda Krasińskiego można traktować jako pozbawione instrukcji wykonawczych, zachęcajšce do swobodnej improwizacji grafiki muzyczne.
http://www.youtube.com/watch?v=IgBQMDWxr_E&t=8m59s
Co wiemy o błękitnej tamie?
Wiemy, że [
] Krasiński zaczšł oznaczać przestrzeń cišgłš liniš przylepiajšc na wysokoci 130 cm niebieskš tamę (blue scotch), która stała się znakiem rozpoznawczym jego sztuki [
].
Wiemy także na pewno, że [
] jest to scotch blue, szerokoć 19 mm, długoć niewiadoma [
].
Wiadomo również, że na różnych zdjęciach niebieska tama posiada inne parametry w przestrzeni kolorystycznej RGB i CMYK.
Czy zgromadzone fakty układajš się w logicznš całoć? Czy dokumentacje interwencji przestrzennych potraktowane jak partytury dwiękowe zagrajš pięknš melodię? Czy na ulicy Floriańskiej uda się otworzyć mityczny portal? Czy do lokalu wstšpi piesek?
Odpowied na te i inne pytania odnaleć można będzie podczas seansu z falš sinusoidalnš o nieprzypadkowej częstotliwoci 2470 Hz (ale nie tylko!), który odbędzie się 30 stycznia podczas kolejnej odsłony cyklu Osobliwy Poniedziałek.
Będzie trochę strasznie ale i trochę miesznie.
--------------------------------
Baza, Floriańska 15
30.01.2016, godz. 20.00
Bilety: 15 zł
--------------------------------
Micromelancolié
Micromelancolié swojej twórczoci wykorzystuje dwięk znaleziony, zjawisko sprzężenia zwrotnego, mikrosample oraz nagrania terenowe budujšc z ich pomocš mapy oraz pocztówki dwiękowe sprzyjajšce zadumie nad pamięciš dwiękowš oraz zacieraniem się wspomnień.
Micromelancolié współpracował z artystami takimi jak: Anastazja Viekszyna, Antonina Nowacka, Dobrosława Nowak, Günter Schlienz, Jan Pienišżek, Jean-Sébastien Truchy, Jerzy Mazzoll, Krzysztof Topolski, Kuba Ziołek, Martin Dumais, Mateusz Wysocki, Mia Zabelka, Michael Bjella, Mimmo Napolitano, Paweł Kulczyński, Philippe Petit, Sindre Bjerga czy Wojciech Kucharczyk.
Muzyka Micromelancolié znajduje się w katalogach takich wytwórni jak: A Giant Fern, Already Dead Tapes, au.diom.at, Aurora Borealis Recordings, BDTA, Black Horizons, Chemical Tapes, Crónica, Instruments of Discipline, Metaphysical Circuits, Monotype Rec., Quasi Pop, Patient Sounds (Intl.), Requiem Records, Sangoplasmo, SEAGRAVE, SicSic, Speaker Footage, Where To Now?, Wounded Knife czy Zoharum.
Micromelancolié współpracował z instytucjami takimi jak m.in.: Biuro Dwięku Katowice, CKiS Wieża Cinień, CSW Łania, CSW Zamek Ujazdowski, CSW Znaki Czasu, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Galeria Szara, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Klanghaus, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Museum of Modern Arts Minsk, Muzeum Narodowe w Warszawie, WRO Art Center.
|