Aneta Grzeszykowska na swoich zdjęciach nie tylko pokazuje ciała wielu własnych awatarów. Unaocznia także ich pozorne, chwilowe istnienie, ich zanikanie i nieuchronnš mierć. Idzie nawet dalej: ukazuje czasem ich nieistotnoć. Na wystawie znajdš się fotografie należšce do cykli z różnych okresów twórczoci artystki Untitled Film Stills, Love Book, Acrobat Book, Negative Book i Selfie, a także film zatytułowany Negative Process, będšcy dokumentacjš wideo powstawania cyklu Negative Book. Film ten można odczytywać jako odautorski komentarz Grzeszykowskiej do twórczoci, gdzie obnażenie technicznej strony nie szkodzi warstwie głębszej, prawdziwie istotnej.
Wystawa ukazuje motywy obecne we wszystkich cyklach Grzeszykowskiej, snuje opowieć o ciele i rozmaitych formułach jego istnienia: ciało jest rolš (jak w Untitled Film Stills, gdzie jest to zresztš podwójna rola: bohaterka odtwarza postaci z wyimaginowanych filmów oraz postać Cindy Sherman, która uprzednio się w nie wcielała), ciało bywa niedopasowane i odrzucone (jak w Negative Book) albo zgoła sztuczne (jak w cyklu Selfie, gdzie przedstawione na zdjęciach elementy ciała powstały z prawdziwej skóry). A jednak, istniejšce czy nie, prawdziwe czy mechanicznie odtworzone, ciało za każdym razem jest selfie autorki, migawkš z jej wadzenia się z bytem.
Wystawa organizowana w ramach festiwalu Miesišc Fotografii w Krakowie 2016.
|