ALICJA. PRZESŁYSZENIE
Jeli kto
chce hołubić słowo muzyka , dobrze,
niech znajdzie inne słowo na
całš resztę, którš chłonš
nasze uszy. Słowa, hałasy,
to strata czasu. To wszystko
jest teatr: jestemy w nim
i go lubimy, tworzšc.
John Cage
Wonderland było snem przywidzeniem. A jeli nienie jest słuchaniem, a słuchanie jest działaniem, Kot z Cheshire jest popsutym akordeonem, Mysz skrzypieniem buta o podłogę, a wszechwładna Czerwona Królowa nieczytelnš partyturš na nieistniejšcš orkiestrę?
A umykajšcy Biały Królik to blade wspomnienie jakiej znanej, ale zapomnianej melodii?
A jeli wiat jest tylko przesłyszeniem małej dziewczynki zasłuchanej w rosnšce grzyby?
Od czasów Alicji w Karinie Czarów żadna lektura nie udzieliła nam tak dobitnej lekcji, że nic nie jest tym, czym się wydaje, że my sami jestemy tym, co nam się wydaje, a znana rzeczywistoć jest tylko jednym z możliwych wiatów. Alicja. Przesłyszenie czyli skok w króliczš norę zbiorowej, słuchowej halucynacji.
Scenariusz i reżyseria: Maria Kwiecień
Muzyka / kier. muzyczne: Kinga Kaczor, Maria Kwiecień
Występuje: Kinga Kaczor Finalistka Przeglšdu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu
O realizatorkach
Maria Kwiecień i Kinga Kaczor poznały się podczas studiów w krakowskim PWST. Majš za sobš wiele wspólnie zrealizowanych i jeszcze więcej planowanych projektów. Łšczy je na tyle dużo, by raz po raz wracały do wspólnej pracy, a dzieli wystarczajšco, by praca generowała twórcze napięcie. Alicja. Przesłyszenie jest ich kolejnš eksploracjš uniwersum Lewisa Carrolla.
Spektakl brał udział w finale Przeglšdu Piosenki Aktorskiej / OFF we Wrocławiu
Spektakl w ramach projektu VARIETE OFF & NOIR
|