Lekkoć wykonania, znakomite zmiany barw, swobodne ornamenty tak Krzysztof Nieborak w recenzji dla magazynu La guitarra i Top Guitar opisywał ich debiutanckš płytę From ballet to tango. I tak opisać można by całš twórczoć krakowskiego kwartetu, który jest jednakowo znakomity zarówno w wersji audio, jak i na koncertach.
Cracow Guitar Quartet tworzš: Jadwiga Wołek, Joanna Baran, Łukasz Dobrowolski i Oskar Kozłowski.
W repertuarze zespołu znajdujš się utwory, które w szczególny sposób ukazujš piękno i różnorodnoć muzyki od renesansu do współczesnoci. Sš to kompozycje nie tylko gitarowe, ale także pisane na mieszane składy instrumentalne, w tym orkiestry symfoniczne. Krakowski kwartet inspiracje czerpie z tradycji europejskiej i latynoamerykańskiej tej wielkiej, zawartej w arcydziełach mistrzów, jak również tej, wywodzšcej się z muzycznego folkloru. Usłyszymy kompozycje M. Praetoriusa, G.F. Haendla, L. Boccheriniego, M. Musorgskiego, L. Brouwera oraz tańce brazylijskie C. Machado.
Swoimi wykonaniami Cracow Guitar Quartet podbija serca zarówno wymagajšcych odbiorców, jak i muzycznych sympatyków, którzy nie podejrzewali się o sympatię dla klasycznej muzyki gitarowej. Ujmuje również krytyków, czego dowodem jest I nagroda, którš kwartet otrzymał w lipcu 2009 roku podczas XII Międzynarodowego Konkursu Gitarowego w Ile De Ré we Francji. Wymowny jest również komentarz dotyczšcy tej nagrody umieszczony na blogu powięconym wykonaniom muzyki Astora Piazzolli. Jego autor wyznaje, że jeli chodzi o naprawdę dobre kwartety gitarowe, to na myl przychodzš mu jedynie Los Angeles Guitar Quartet, Sante Fe Guitar Quartet i Cracow Guitar Quartet.
|