Wystšpiš:
Mateusz Bieryt (wokal)
Michał Zawadzki (fortepian)
"Repertuar, który Państwo usłyszš, rozplanowalimy na wielu biegunach stylistycznych na szczęcie wcišż potrafimy to jako godnie posklejać w całoć. Z wielu mniej lub bardziej trafnych okreleń, mogšcych opisywać te utwory, najlepszym wydaje się być to najbardziej absurdalne: piosenka z tekstem. Pojawi się więc i piosenka francuska (Brel, Nougaro), i piosenka krakowska (Grechuta, Pawlukiewicz), polskie lata 50. i 60. (Kurtycz, Starsi Panowie, Klan), poeci rocka (Ciechowski) oraz niemiertelni klasycy piosenki (Kofta, Osiecka, Młynarski, Tuwim)
I kto wie, co jeszcze.
Mielimy małš przerwę w graniu, więc tym bardziej cieszymy się na myl o zbliżajšcym się koncercie na scenie ródmiejskiego Orodka Kultury. Ależ to będzie przyjemne! Czego i Państwu życzymy!"
Michał Zawadzki
Bilety: 20 zł (w przedsprzedaży), 25 zł (w dniu koncertu)
Michał Zawadzki o...
...Mateuszu Bierycie:
Mateusz pochodzi z Jazowska pod Nowym Sšczem. Ma 22 lata. Jest studentem III roku aktorstwa krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego. Dwukrotnie (na II i III roku) otrzymał stypendium Rektora, a ponadto w bieżšcym roku akademickim stypendium artystyczne Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso.
Współpracował z Jerzym Trelš ("Samobójca" Nikołaja Erdmana dyplom IV roku PWST), Majš Kleczewskš (słuchowisko Hate radio w Radiu Kraków), Krzysztofem Globiszem (słuchowisko Powrót do domu Harolda Pintera), Annš Dymnš (Salon Poezji w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie). Mateusz jest laureatem kilku ogólnopolskich festiwali (Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie, Ogólnopolski Turniej piewajšcych Poezję Łania w Radomiu, Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu, Zamojski Festiwal Kultury im. Marka Grechuty, Ogólnopolski Festiwal Piosenki Artystycznej w Rybniku, konkurs Pamiętajmy o Osieckiej).
Scena to dla Mateusza miejsce, gdzie uzewnętrzniajš się wszystkie jego najlepsze cechy spontanicznoć, poczucie humoru, kreatywnoć, energicznoć, charyzma. Czasem do głosu dochodzi również strona melancholijno-liryczna. Do wykonywanych piosenek podchodzi zawsze z rozwagš, szacunkiem, a przede wszystkim z pomysłem. Każdš z rzeczy, po którš sięga, adaptuje (a czasem adoptuje) w sposób bardzo plastyczny i indywidualny, w czym niewštpliwie pomaga mu charakterystyczna, z miejsca rozpoznawalna twarz. W swoich interpretacjach nie boi się eksperymentu i skrajnych emocji, duży nacisk kładšc na czytelnoć przekazu. Interesuje go twórczoć ambitna, zarówno w warstwie tekstowej, jak i muzycznej. Szczególnie w utwory mniej znane lub nieco już przykurzone lubi tchnšć nowego ducha, dajšc im kolejne sceniczne życie.
... i trochę o sobie:
Michał Zawadzki - rocznik 1984, zodiakalny Wodnik. Pianista, kompozytor piosenek, okazjonalnie aranżer. Rodowity Płocczanin od lat romansujšcy ze stolicš. Ukończył PSM I-go i II-go stopnia im. K. Szymanowskiego w Płocku oraz Akademię Muzycznš im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina).
Przygodę z tzw. piosenkš artystycznš rozpoczšł w drugiej połowie roku 2006 (pierwsze kompozycje do tekstów Karoliny Słyk, z którš utworzył duet autorsko-kompozytorsko-wykonawczy). Do niedawna wykładowca na UMFC w Warszawie. Obecnie współpracuje z Agatš Grzekiewicz (recitale Sama sobie napiszę tę rolę i Na chwilę przed odlotem), Novš Scenš Teatru ROMA oraz od wielu już lat z Płockš Orkiestrš Symfonicznš. Od 2011 kierownik muzyczny Ogólnopolskiego Przeglšdu Młodych Wokalistów Debiuty we Wrocławiu. Na swoim koncie ma także współpracę z szeregiem młodych wokalistów z całego kraju, w ramach m. in. Studenckiego Festiwalu Piosenki (2007, 2009-11), Turnieju piewajšcych Poezję "Łania" (2009, 2011), czy Festiwalu Piosenki Artystycznej "Poetycka Dolina" (2009-11).
Bywa połšczeniem szperacza i stratega wynajduje mało znane lub nieco zapomniane utwory, by następnie dopasować je do znanych sobie wykonawców. Lubi twórcze, odważne i oryginalne podejcie do piosenek. Pobyt na scenie to dla niego małe misterium, podczas którego stara się dać z siebie możliwie najwięcej, a swym zachowaniem i grš odcisnšć swoiste piętno na każdym z wykonywanych utworów. Wcišż pracuje na swój własny, rozpoznawalny styl.
|