Artyci: Cecilia Bonilla, Sława Harasymowicz, Eva Stenram
Kuratorka: Małgorzata Mleczko // NO LOCAL
Fotografia często odbierana jest jako wizualne archiwum, dokument. Egalitarnie zapisuje wszystko: ważne doniosłe chwile, jak i lekkie niemal trywialne elementy codziennoci. Zapamiętuje. Ale pamięć fotografii nie jest prostš funkcjš liniowš. W spojrzeniach padajšcych na to samo zdjęcie pojawiajš się różne obrazy. Narracja fotografii jest procesem, na który wpływ majš czynniki wykraczajšce poza intencje fotografa. Zdjęcie podlega ingerencjom i reinterpretacjom. Potrafi skrywać i obnażać. Uwiarygadniać i zakłamywać. Praca z obrazami jest pracš na żywym organizmie ludzkiej wiadomoci, wrażliwoci, wiedzy i pamięci. Bonilla, Stenram i Harasymowicz igrajš z pojęciem wiarygodnoci fotografii. Owszem, zdjęcia budujš struktury: formalne, ikonograficzne, mylowe. Pozostaje tylko pytanie czy one sš czym trwałym? Czy mogš być dokumentem? A gdyby okazało się, że to co widzimy w obrazach jest czysto wyobraniowe i całkiem umowne?
|