Zapraszamy 1 czerwca na ostatniš przed wakacjami Scenę Tańca Współczesnego oraz zakończenie cyklu o kobietach w polskiej choreografii. Tym razem w programie znajdujš się różne formy taneczne: od kameralnej pracy solowej Grażyny Chmielewskiej Pomiędzy osadzonej w estetyce butoh, duetu Magdaleny Skowron i Wojciecha Skowron do pełnometrażowego spektaklu na trzech tańczšcych w Operze in vivo Karoliny Garbacik.
Karolina Garbacik
Opera in vivo
/operacja na żywym organizmie/
Spojrzenie na ciało w sytuacji niezwyczajnej: laboratoryjne obserwowania reakcji ciała na rzeczywistoć, na sposób zachowania w relacji wobec innego, przestrzeni, czasu i samego siebie. Jestem ciałem, czy mam ciało? w tle podczas procesu choreograficznego pobrzmiewało pytanie znanego fenomenologa. Trójka postaci bada zakres możliwoci swojego ciała oraz własne emocje, odnoszšce się do niego.
Operacja
Ťzabieg chirurgiczny polegajšcy na przecięciu skóry i dotarciu do chorego narzšdu w celu przywrócenia mu prawidłowych czynnoci lub jego usunięciať
Żywy
1. Ťtaki, który żyjeť
2. Ťpełen energiiť
3. Ťo kolorze: jaskrawy lub wyranyť
4. Ťo odczuciach i wspomnieniach: wyrany i intensywnyť
5. Ťo czyich reakcjach: autentyczny i spontanicznyť
Choreografia: Karolina Garbacik
Muzyka, scenografia: Adrian Jakuć - Łukaszewicz
Wykonanie: Marta Zawadzka, Adam Bartoszewicz, Tomasz Graczyk
Produkcja: DanceOFFnia SDK we współpracy z Podlaskim Stowarzyszeniem Tańca
Premiera: 6 kwietnia 2013, Białystok
Grażyna Chmielewska
Pomiędzy
Spektakl Pomiędzy powstawał długo, rodził się powoli, tak jak i powoli wchodziłam coraz głębiej w wiat butoh.
Na poczštku była pantomima. Bardzo długo kreowałam na scenie postaci szukajšc dla nich prawdy w formie i ruchu poprzez obserwację i eksplorację emocji i ruchu. Butoh, które odkryłam dzięki spektaklowi Ko Murobushiego i zaczęłam tańczyć, było naturalnš konsekwencjš moich poszukiwań ruchu autentycznego, wypływajšcego z wnętrza ciała.
Jest dzieckiem wielu intensywnych warsztatów z Atsushim Takenouchi.
Szczególnie jednak i wyjštkowe znaczenie miał dla mnie warsztat z tematem przewodnim Zero (Zero jest pustkš. Zero jest punktem poczštku i końca.
), który dostarczył mi niezwykłych doznań i pozwolił odkryć czym dla mojego tańca jest Zero, co jest punktem wyjcia i kiedy następuje zwrot.
Pomiędzy jest eksploracjš ruchowš pojawiajšcych się i znikajšcych emocji i uczuć, jest odkrywaniem punktu Zero w tańcu i życiu.
Pomiędzy
Choreografia i wykonanie: Grażyna Chmielewska
Magda Skowron
Pusto Pełno Pusto
Jaki nika
obie lad nadzieja, któ
?pozostawia po s ra z
Etiuda Pusto Pełno Pusto odnosi się do bolesnego intymnego dowiadczenia, które dopomina się artykulacji. Jednak bezradnoć języka prowadzi choreografkę do poszukiwań w innej materii niż słowo, do sięgnięcia po ruch i połšczenie go z muzykš, gdzie łatwiej przekazać amplitudę emocji prowadzšcš od pustki do pełni, aby jednak dotknšć znowu pustki.
choreografia: Magdalena Skowron
muzyka: Andy Moor, Colin McLean
wykonanie: Magdalena Skowron, Wojciech Skowron
Projekt Portrety. Kobiety w polskiej choreografii jest realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2014.
|