Najnowsza wystawa Bogusława Bachorczyka nosi tytuł "Voyage, voyage" i jest pierwszš indywidualnš prezentacjš prac tego artysty w Zderzaku. Posługujšc się metodš "found footage", artysta wykorzystał cykle fotograficzne dwóch XIX-wiecznych mistrzów chromolitografii: Josefa Langla i Giuseppe Ninci'ego. Uwiecznione przez nich starożytnoci rzymskie Forum Trajana, Panteon, Łuki Konstantyna i Septymiusza Sewera, Złoty Dom Nerona, Via Appia, Mauzoleum Hadriana - oraz inne turystyczne must see w rodzaju Palazzo Farnese, w. Piotra , Neapolu z Wezuwiuszem, Kremla czy Notre Dame w Paryżu stały się scenš absurdalnych spotkań postaci z pierwszych stron gazet i pełnych wdzięku przedmiotów retro, pochodzšcych ze sfery kultury masowej sprzed lat. Każde z tych spotkań jest zaproszeniem do podróży - w głšb czasu i w głšb wyobrani; każde może być poczštkiem innej opowieci. "Zadzierzga się między nimi co, co bierze w nawias czcigodne kamienie Europy - pisze Jan Gondowicz. - W swoim cyklu kolaży, pokazanych w Zderzaku, Bachorczyk przeciwstawia konsumpcji marzenie."
Wystawie w Zderzaku towarzyszyć będš wykłady otwarte. Ewa Toniak, Wojciech Nowicki i Grzegorz Stępniak w swoich wystšpieniach zinterpretujš "Voyage, voyage", przedstawiajšc trzy różne konteksty pokazanych prac. Studenci Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST zostanš zaproszeni do ułożenia dramatycznej mapy składajšcej się z opowieci, anegdot i możliwych scen, jakie wyłaniajš się z prac Bachorczyka.
|