W dniach 28 lutego-1 marca w Akademii Muzycznej w Krakowie (ul. w. Tomasza 43) odbędš się studenckie panele prelegenckie poprzedzone otwierajšcym wykładem prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz kompozytorki, w której kręgu zainteresowań miejsce szczególne zajmujš dwa tytułowe zagadnienia. Tegoroczna, druga edycja Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej Elementi organizowanej przez Koło Naukowe Studentów Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Krakowie podejmuje temat podwójny: przestrzeni i czasu muzycznego i pozamuzycznego, ale majšcego wpływ na konkretne utwory.
PROGRAM:
28 LUTEGO (PIĽTEK)
Sala kameralna im. Marka Stachowskiego, ul. w. Tomasza 43
10:4511:00 - otwarcie konferencji
11:0012:15 - prof. Anna Zawadzka Gołosz, AM w Krakowie wykład wprowadzajšcy
12:1512:30 - przerwa
12:3012:50 - Julian Gołosz, UJ "Czy czas i przestrzeń sš koniecznie zwišzane z istotš muzyki"?
12:5013:10 - Paulina Gurgul, UJ, "Gastona Bachelarda koncepcja czasu"
13:1013:30 - Małgorzata Jędrzejczyk, UJ, "Człowiek w poszerzonym polu sztuki. Przestrzeń i czas w sztuce pierwszej połowy XX wieku"
13:4516:15 - przerwa
16:1516:35 - Joachim Kołpanowicz, AM w Krakowie, "Wagner i Skriabin wobec problemu czasu"
16:3516:55 - Ewa Ignaczak, AM we Wrocławiu "Synteza sztuk w twórczoci Jagody Szmytki mit czy rzeczywistoć"?
16:5517:15 - Wioleta Muras, UWr, "Kreacja czasu i przestrzeni na przykładzie sztuk teatralnych z muzykš Witolda Lutosławskiego"
17:3017:45 - przerwa
17:4518:05 - Ewa Chorocian, AM w Poznaniu "Przestrzeń i czas w utworze Holzwege Tomasza Sikorskiego"
18:0518:25 - Katarzyna Poterewicz, AM we Wrocławiu "Zależnoci między znaczeniem dzieła, a okolicznociami jego powstania w utworze September Symphony Wojciecha Kilara"
18:2519:15 - pytania i dyskusja
28 lutego 2014 r., 20:00 - Koncert I, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie
Lutosławski Moderni Orchestra, dyr. Błażej W. Kozłowski
Peter Javorka - Escalations (2014) na 14 wykonawców, częć I *
Martyna Kosecka - ImPulsus (2014) na zespół instrumentalny
Szymon Stanisław Strzelec - The Hâsbeiya Fountain (2012/2013) na 15 wykonawców w rozmieszczeniu przestrzennym *
Piotr Roemer - Re-Sublimacje na orkiestrę smyczkowš i perkusję (2012)
Franciszek Araszkiewicz - Palindromic Fractal (2014) na orkiestrę, video i live electronics (ISA Harp Franciszek Araszkiewicz) *
Çınar Timur - Earth, Dearth and Death na orkiestrę (2011/2012) *
Kamil Kruk - Parhelion (2014) na orkiestrę *
1 MARCA (SOBOTA)
Sala kameralna im. Marka Stachowskiego, ul. w. Tomasza 43
10:0010:25 - Kamil Kruk, AM w Krakowie "Sposoby operowania przestrzeniš we Fresku VII ťUru AnnaŤ Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil"
10:2510:45 - Kamila Stako-Mazur, UWr "Czas i przestrzeń w twórczoci Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil w wietle utworu religijnego Magnificat MM"
10:4511:05 - Szymon S. Strzelec, AM w Krakowie "Sonotektonika wielowymiarowa. Wprowadzenie do suprematyzmu muzycznego"
11:0511:25 - Beniamin Głuszek, AM we Wrocławiu "Elektroencefalografia muzyki Music for Solo Performer Alvina Luciera"
11:4512:00 - przerwa
12:0012:20 - Katarzyna Bartos, AM we Wrocławiu "Circus Maximus Johna Corigliano podróż w czasie i przestrzeni"
12:2012:40 - Maria Majewska, AM w Poznaniu "Nowa przestrzeń muzyczna w Architekturze wiatła Prasquala"
12:4013:00 - Dominika Micał, AM w Krakowie, Collegium Invisibile "Konstrukcja czasoprzestrzeni w muzyce Harrisona Birtwistlea"
13:0014:00 - pytania i dyskusja podsumowujšca
1 marca 2014 r., 19:00, Koncert II, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie
Dawid Kusz - Frammezzo (2013) na fortepian (Krzysztof Augustyn) *
Piotr Peszat - Museum of Sleep for 2 pianos (2014) (Martyna Zakrzewska, Aleksandra wigut) *
Monika Szpyrka - Oscylacje inercyjne (2014) (Agata Front skrzypce, Dominik Frankiewicz wiolonczela, Krzysztof Augustyn fortepian) *
Zofia Dowgiałło - Autoportret (2010) na harfę solo (Zofia Dowgiałło)
Grzegorz Brus - I Kwartet smyczkowy (2013) (Stanisław Słowiński, Agata Front skrzypce, Gabriela Biel altówka, Łukasz Laxy wiolonczela) *
Piotr Peszat - Museum of Imaginary for amplified piano and video (2014) (Piotr Peszat) *
( * prawykonanie)
|