PAGES FROM THE BOOK OF... to spektakl w reżyserii Andrzeja i Teresy Wełmińskich ,który zagoci na deskach sceny Solvay, odwołujšcy się do tradycji Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora.
Spektakl powstał w 2012 w trakcie studyjnej pracy z grupš studentów Rose Bruford College.
Metody tworzenia tego spektaklu wynikały z praktyk Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora odwołujšc się zwłaszcza do zespołowego charakteru pracy i jego głównej przesłanki - teatru autonomicznego, dla którego wszystkie komponenty dzieła sš równoprawne.
Premiera odbyła się w Londynie w Rose Bruford College. W czerwcu br. spektakl został zaproszony na Międzynarodowy Festival Teatrów Studenckich Istropolitana Project w Bratysławie gdzie otrzymał dwie główne nagrody w kategoriach: Wybitne Osišgnięcie oraz Najlepsza Produkcja. Od 10 do 24 sierpnia spektakl był prezentowany w Edynburgu w ramach Fringe Festiwal a w listopadzie 2012 w Moskwie na Moscow International University Theatre Festival.
W spektaklu wyróżnić można różne typy i grupy aktorów i wykonawców: chór, orkiestra, narrator, animatorzy obiektów, manipulatorzy przestrzeni, aktorzy. Wszystkie elementy współpracujš ze sobš w cisłej zależnoci i tworzš jednolitš całoć.
Twórcy spektaklu tak okrelajš jego istotę : (
) Struktury spektaklu wywodzš się ze wiadomoci upływajšcego czasu, nawarstwiajšcych się dowiadczeń i mechaniki pamięci. Narracja nie ma liniowego charakteru, epizody podlegajš zapętleniom i cechuje je kalejdoskopowa zmiennoć i szczštkowoć fabularnej organizacji.
Zderzenia różnych konwencji teatralnych i odniesienia do teatru wschodniego zwłaszcza tradycji japońskiego teatru Bunraku to rozwišzania sprzyjajšce antyiluzjonizmowi przełamujšce powszechnie stosowane sposoby narracji.
|