Koherencja oznacza spójnoć, łšcznoć. Termin ten nieprzypadkowo stanowi hasło zbiorowej prezentacji malarstwa.
Różnorodne poszukiwania artystyczne skupiajš się wokół jednej idei- jest niš natura, pojmowana jako szerokie spektrum zjawisk, swoista harmonia kontrastów. Indywidualne postawy twórcze znajdujš wyraz w bogactwie rodków ekspresji.
Artyci czerpiš inspirację ze złożonej struktury wiata- zagłębiajšc się w jego materię poszukujš tego, co pierwotne, uniwersalne, odwieczne.
Artyci bioršcy udział w wystawie:
Izabela Gajewska
Sara Riley- Smith
Teresa Szyngiera
Yvette Janecki
Izabela Gajewska
Urodzona w 1981 roku w Krakowie. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W roku 2007 otrzymała dyplom na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Jacka Waltosia wraz z aneksem z zakresu rysunku zrealizowanym w pracowni adj. Bogusławy Bortnik-Morajdy. W roku 2011 ukończyła Studium Pedagogiczne przy ASP w Krakowie. Autorka szeciu wystaw indywidualnych, brała udział w ekspozycjach grupowych w kraju i za granicš. Zajmuje się malarstwem i rysunkiem.
Teresa Szyngiera
Urodzona w Makowie Podhalańskim w 1978 r. Ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Krakowie. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W roku 2004 otrzymała dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Adama Wsiołkowskiego. Ukończyła także Studium Pedagogiczne przy ASP w Krakowie. W roku 2002 przebywała na stypendium w Glasgow School of Art w Szkocji. W 2011 roku ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie pod kierunkiem prof. Adama Wsiołkowskiego.
Koncepcje artystyczne:
Izabela Gajewska
Naturę postrzegam przez pryzmat istoty ludzkiej i jej miejsca we Wszechwiecie. Interesuje mnie swoiste zakorzenienie człowieka między dwiema sferami- ziemiš (kojarzonš ze wiatem materii, oparciem, ostojš) oraz niebem (pojmowanym jako pierwiastek duchowy, nieskończonoć, tajemnica). W poszukiwaniach malarskich zgłębiam symboliczne znaczenie poszczególnych ogniw Natury-Wszechwiata, odwołujšc się m.in. do pejzażu, szeroko rozumianej figuracji oraz czerpišc inspirację ze starych mitów o powstaniu wiata.
Sara Riley- Smith
Moim tematem i inspiracjš jest natura jako podlegajšca zmianom, pełna energii
i ostatecznie optymistyczna siła. Nie staram się oddać dokładnego wyglšdu
kwiatu, licia lub krajobrazu ale uchwycić odczucie chwili; pški, które się rozwinš i stanš lićmi, potem opadnš i ulegnš rozkładowi, deszcz który zmywa pozostałoci dnia i wyblakłe płatki kwiatu wini, słońce lub księżyc odbite w wodzie. Za pomocš: farby olejnej, pędzla i ołówka, pasteli oraz akwareli nakładam cienkie warstwy koloru, każda z nich odkrywa lub zakrywa, to co przeminęło, poprzez każdš interwencję zmieniajšc płótno, aż pojawi się subtelny, lecz wielowarstwowy obraz.
Teresa Szyngiera
Moje korzenie wywodzš się z pejzażu rozumianego jako pierwiastek pierwotnej natury. Sieć zależnoci natury, sprowokowała mnie do zagłębienia się w strukturę wiata. Prace stanowiš próbę wniknięcia w wiat materii. Interesuje mnie zwłaszcza moment wyłaniania formy. Dialog pomiędzy kosmosem a chaosem, gdzie każdy z istniejšcych elementów podlega nieustannym przemianš. Podobnie jak samo życie, które odkrywamy na drodze cišgłych transformacji. Wyranie zaznacza się obecnoć wzoru, jako struktury uporzšdkowanej geometryczny pierwiastek natury.
|