"Ce formidable bordel" w wietnym opracowaniu scenicznym Stanisława Michno, odsłania typowe cechy antyteatru - teatru absurdu, którego Ionesco, obok Samuela Becketta, pozostaje głównym przedstawicielem.
Sztuka "Ce formidable bordel" jest finalnym akcentem jego dramatopisarskiej twórczoci, która rozpoczęła się od małych teatrzyków w Quartier Latin, by wejć następnie na najwyższe sceny we Francji i na wiecie. Bohater to główna postać dramatu. Jest milczšcy i można go nawet nazwać antybohaterem . Jego uporczywe milczenie w obecnoci innych postaci, to bardzo wymowna i teatralnie atrakcyjna rola. Cała sztuka opiera się na błyskotliwych dialogach czy monologach oraz pełnej intelektualnej ijęzykowej finezji oraz filozoficznej głębi scenariusza. Dochodzi do tego bardzo wyrazista charakterystyka postaci. Uderzajšcy dla odbiorcy jest bardzo aktualny i ogólnoludzki wydwięk. Jest to teatr ukazujšcy samotnoć człowieka i mizerię ludzkiej kondycji, absurdalnoć egzystencji oraz daremnoć pytań o sens życia. Jakie jest przesłanie "Ce formidable bordel"? Odpowied należy do widza...
Autor: E. Ionesco
Przekład: Leon Zaręba, Leszek Elektorowicz
Reżyseria: Stanisław Michno
Choreografia: Anna Ochman
Scenografia: Gabriel Abratowicz
wiatło: Jakub Siepracki
Dwięk: Leszek Olejarczyk
Obsada (według kolejnoci pojawiania się na scenie):
Szef: Robert Trybus / Michał Leniak
Jakub, Rebeliant: Norbert Burkowski / Marek Wolny
Łucja, Rebeliantka: Anna Dzierża / Karolina Bondaronek
Piotr, Rebeliant: Filip Jurkowski
Tancerka: Anna Ochman
Starsza Pani, Matka Rebeliantka: Zina Zagner
Pani z pieskiem, Rebeliantka: Lea Pradziński
Pan - mšż Pani z pieskiem, Rebeliant: Tomasz Poniży
Pan II (rosyjski emigrant), Nauczyciel, Rebeliant: Stanisław Michno
Dozorczyni: Aleksandra Barczyk / Anna Dzierża
Agnieszka, Kelnerka: Magda Furmanek
W roli Bohatera: Wojciech Michno
|